Guide til Bækkendbundstræning

Her kan du (kvinde) få gode råd til at træne/styrke dine bækkendbundsmuskler

Guide til Bækkendbundstræning



Bækkendbundstræning lyder på ingen måde sexet.. MEN det er og bliver en virkelig god ting at gøre.
Bækkenbundstræning er noget alle kvinder burde overveje at gå i gang med.. og især for de kvinder som har fået børn. Det strammer bækkenbunden op og så giver det et meget bedre sexliv med mere intense orgasmer, og det kan give større sexlyst. Læs med her og bliv klogere på bækkenbundstræning.

Mange tror at bækkenbundstræning, kun er noget som man anbefaler til kvinder, der har født. Men her tager mange fejl. Uanset om du lige har født, eller har været mor i flere år, ja sågar også hvis du er en kvinde uden børn. Så kan bækkenbundstræning være en fordel for dig.

Med alderen oplever mange kvinder at deres underliv ikke føles helt så stramt mere, og der er faktisk dem der direkte mister lysten til sex med deres partner, da de pludselig føler at de på grund af den manglende stramhed, ikke længere kan tilfredsstille partnere på samme måde som før i tiden. Især kvinder der har født, er tilbageholden med at begynde på sex igen, da det at have presset et barn ud, har sat sine spor, og gjort deres bækkenbund slap.

En slap bækkenbund, er noget utrolig mange kvinder tumler med. Men det er stadig et stort tabu emne, som kun de færreste taler om, da mange stadig har det syn, at en kvinde der har en slap bækkenbund, må være en, der har dyrket sex med mange. Problemet er bare, at det er så langt fra sandheden og virkeligheden som det kan være. En slap bækkenbund har intet at gøre med antal sexpartnere. Så kvinder, få de grimme tanker ud af jeres hoved!

Hvordan får jeg en stram bækkenbund igen?
Det at få en stram bækkenbund igen, det er faktisk slet ikke så krævende eller svært som mange fejlagtigt tror. Det kræver faktisk ikke andet end god bækkenbundstræning med en bækkenbundskugle eller en bækkenbundstræner. Bækkenbundstræning er utrolig let, og man kan træne sin bækkenbund uanset om man sidder og ser fjernsyn, arbejder ved computeren eller sågar laver mad. Så der er ingen undskyldning for ikke at begynde at træne den.

Bækkenbundstræning er faktisk anbefalet af både læger, sexologer og gynækologer over hele verden, og anbefales til alle kvinder, uanset alder og situation.

Må jeg træne min bækkenbund når jeg er gravid?
Du kan godt træne din bækkenbund selvom du er gravid. Faktisk er der mange der anbefaler bækkenbundstræning under graviditeten, da det hjælper til at få trænet bækkenbundsmusklerne, og gør at man mindsker risikoen for at briste og sprække under fødslen. Lyt altid til din krop, og gør endelig ikke noget der er ubehagelig eller smertefuldt.

Hvis du ikke føler dig helt tryg ved det, så tag en snak med din læge eller jordemoder og hør deres anbefalinger til lige præcis dig og din situation.

Hvad er fordelene ved bækkenbundstræning?
Der er rigtig mange fordele ved at træne sin bækkenbund. Men udover at man får strammet den slappe bækkenbund op, så kan det også være med til, at man oplever mere intense orgasmer, får større sexlyst og bliver mere følsom. Det kan sågar hjælpe mod inkontinens og give en større kontrol over din blære. Så kom bare i gang med det samme!

Hvilken bækkenbundskugle(r) skal jeg vælge?
Der findes utrolig mange forskellige bækkenbundskugler på markedet, og det kan derfor være svært at finde ud af, hvilken du skal vælge.

Til nybegyndere indenfor bækkenbundstræning – eller til gravide – anbefales det, at man ikke bruger en bækkenbundskugle, der er alt for tung, og som er lavet i et godt, behageligt kvalitets materiale. Som f.eks. Fun Factory Smartballs Teneo Uno.

Hvis man har trænet sin bækkenbund i et stykke tid, og vil have en lidt dybere træning, så kan vi anbefale Je Joue Ami sættet, som indeholder 3 forskellige slags bækkenbundskugler, der giver en solid og stærk bækkenbundstræning.

Bækkenbunds øvelser
Der findes mange forskellige bækkenbundsøvelser. Hvilken slags øvelse du skal vælge, kommer an på hvor langt du er i din træning. Men en af de gode og mest anbefalede starterøvelser er at bruge sin bækkenbundskugle og knibe sammen om den i 5 sekunder. Derefter holder man 5 sekunders pause. Og så kniber man igen… Sådan bliver man ved 10 gange.

Smart bækkenbundstræning med din Smartphone:
Til dem der ønsker den ultimative bækkenbundstræning, så er der kommet de utrolig omtalte Magic Motion Smart Kegel Balls Twins, og FUN TOYS GBALLS 2 BÆKKENBUNDSKUGLER der ved hjælp af et træningsprogram med øvelser, der kan ses på din smartphone, giver den helt perfekte bækkenbundstræning.

De fungerer ved, at den guider dig igennem de forskellige øvelser på smartphone’n, og i løbet af processen bliver øvelserne mere og mere krævende. Dette gør, at du hele tiden får trænet din bækkenbund til det fulde, og aldrig mere skal bekymre sig om at få en slap bækkenbund igen.

Der findes også nogle dyrere og mere avancerede bækkendbundstrænere, som feks. :

OhMiBod Lovelife Krush Bækkenbundstræner - PRISVINDER

IMTOY CANDY – BÆKKENBUNDSKUGLE

Elvie app-styret Bækkenbundstræner

We-vibe - Bloom Vibrating Kegel Balls



Du kan også træne din bækkendbund med et JadeÆg - Læs guiden "SÅDAN BRUGER DU ET JADEÆG" her!


God fornøjelse med bækkenbundstræningen!

DEL på Facebook



          LIKE på Facebook DEL på Facebook